Ostatnie i nadchodzące zmiany w Google Ads 2022
Google stale aktualizuje swoje usługi, aby zapewnić użytkownikom możliwie najbardziej sprawne i efektywne narzędzia. Zaawansowanie reklamy stale się poprawia, ponieważ automatyzacja i uczenie maszynowe sprawia, że możliwości wyszukiwania stają się coraz dokładniejsze i bardziej ekspansywne. W 2022 r. wprowadzimy kilka zmian w Google Ads, o których powinni wiedzieć użytkownicy i marketerzy cyfrowi.
Zachowanie dopasowywania słów kluczowych
We wrześniu 2021 r. Google ogłosił ulepszenia dopasowania przybliżonego i nowe zasady ustalania priorytetów słów kluczowych. Te zmiany są częścią starań, aby pomóc użytkownikom zachować kontrolę nad tym, które słowa kluczowe pasują do wyszukiwania, zmniejszyć złożoność konta poprzez poprawę kontroli nad tym, dokąd przechodzi ruch, i umożliwić użytkownikom przyciąganie bardziej skutecznego ruchu przy użyciu mniejszej liczby słów kluczowych. Reprezentacje dwukierunkowego kodera Google z technologii algorytmów transformatorów (BERT) są obecnie stosowane do zachowania dopasowania słów kluczowych. Dzięki temu jest bardziej przewidywalny i precyzyjny w przypadku dopasowania przybliżonego. W przypadku braku słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym preferowane są dopasowania przybliżone i do wyrażenia identyczne z zapytaniem. Google zdecyduje, co wyświetlić, na podstawie trafności i rankingu reklamy, jeśli masz wiele typów dopasowania słów kluczowych odpowiednich do zapytania, ale nie identycznych.
Rozszerzone reklamy tekstowe
Od czerwca 2022 r. rozszerzone reklamy tekstowe (ETA) zostaną w pełni zastąpione elastycznymi reklamami w wyszukiwarce (RSA) jako domyślnym typem reklamy w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania. RSA będą jedynym typem reklamy w wyszukiwarce poza reklamami dynamicznymi, który jest gotowy do wdrożenia. Istniejące ETA mogą działać w nieskończoność. Jednak reklamodawcy nie będą mogli ich edytować. Nadal będą mogli je wstrzymać lub usunąć. Użytkownicy będą mogli stworzyć 15 adaptacyjnych nagłówków i 4 opisy na podstawie odpowiednich komunikatów związanych z ich działalnością. Z czasem Google Ads dowie się, które reklamy są najskuteczniejsze. Użytkownicy będą mieli dostęp do przydatnych danych, takich jak najskuteczniejsze nagłówki, teksty i kombinacje tych dwóch.
Ponieważ 15% zapytań wyszukiwania dziennie jest nowych, automatyzacja będzie miała kluczowe znaczenie dla nadążania za tymi trendami. Automatyzacja oznacza nieco mniejszą kontrolę nad tekstem reklamy, ale Google oczekuje, że RSA „pomogą Ci konkurować w szerszej gamie odpowiednich aukcji” i „zwiększą liczbę konwersji przy mniejszej liczbie reklam”. Badanie przeprowadzone przez Search Engine Land wykazało, że RSA przewyższają ETA na podstawie analizy 5600 kont Google Ads.
Google zaleca następujące parametry dla Twoich RSA:
- 2 rozszerzone reklamy tekstowe z jednym RSA na grupę reklam
- Pewna forma rozwiązania, usługa lub wyróżnione USP, które zwiększają współczynniki konwersji
- Wiele nagłówków i opisów o różnej długości z unikalnym tekstem wspomagającym uczenie maszynowe Google i skuteczność reklam
Google Shopping
Na sezon świąteczny 2021 Google wdrożyło aktualizacje, aby sprostać rosnącym wymaganiom e-commerce. W kampaniach produktowych są teraz dostępne nowe adnotacje o dostawie. Ułatwia to klientom znalezienie produktów pochodzących z określonych obszarów, grup i/lub danych demograficznych. Na przykład klient może chcieć wspierać małe firmy lub firmy należące do osób czarnoskórych, kobiet, LGBTQ lub weteranów. Użytkownicy mogą również wyszukiwać w oparciu o cechy, takie jak produkcja wolna od okrucieństwa. Daje to przewagę organizacjom, które identyfikują się z tymi grupami lub uczestniczą w etycznym sourcingu. Możesz teraz zarejestrować te dane w Google, aby mogli wyświetlać Twoje produkty osobom zainteresowanym tymi atrybutami tożsamości biznesowej. Ułatwia również wyszukiwanie na podstawie daty dostawy, bezpłatnych zwrotów i bezpłatnej wysyłki. Jest to kluczowe, ponieważ 73% konsumentów twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że zdecyduje się na zakup produktu, jeśli wysyłka jest bezpłatna, 88% uważa, że bezpłatny zwrot jest „ważny” lub „bardzo ważny”, a 45% oczekuje, że maksymalne okno dostawy wynosi 2 dni.
1st-Party Cookies
Google przechodzi obecnie z plików cookie stron trzecich na własne i nadal będzie to robić w 2022 roku. Ogłosili tę aktualizację w swoim Google Marketing Livestream w maju 2021 roku. Jest to część wysiłków na rzecz poprawy prywatności użytkowników i śledzenia danych.
Własne pliki cookie są tworzone przez domenę. Na przykład użytkownik może robić zakupy w witrynie eCommerce i dodać kilka produktów do koszyka. Mogą wtedy wyjść ze strony i wrócić do niej kilka dni później. Pozycje nadal będą znajdować się w koszyku, a witryna będzie polecać użytkownikowi określone produkty na podstawie początkowych pozycji, które zostały dodane i wyświetlone.
Pliki cookie innych firm są tworzone bez domeny. Jeśli użytkownik robi zakupy online i opuści witrynę, aby odwiedzić inne osoby, zobaczy reklamy z pierwszej witryny. Witryna może nadal „śledzić” użytkownika podczas przeglądania innych witryn, co jest znane jako retargeting.
Google wierzy, że własne pliki cookie są częścią tworzenia „bezpiecznego dla prywatności internetu finansowanego z reklam”. Twierdzą, że poprawi to relacje biznesowe-klient, umożliwi organizacjom uzyskanie odpowiedniej zgody na gromadzenie danych i poprawi ogólną prywatność.
Google Ads API
Interfejs programowania aplikacji (API) umożliwia programistom tworzenie i używanie aplikacji, które wchodzą w interakcję ze szczegółami konta w Google Ads. Interfejsy API pomagają reklamodawcom zarządzać dużymi kampaniami Google Ads. Interfejs API AdWords zostanie wycofany w kwietniu 2022 r., aby zrobić miejsce dla zaktualizowanego interfejsu Google Ads API. Użytkownicy, którzy założyli konta przed kwietniem 2021 r., będą musieli dokonać aktualizacji, podczas gdy nowi programiści automatycznie uzyskają dostęp. Reklamy typu „tylko połączenie”, które pojawiają się tylko na urządzeniach mobilnych, zostaną zastąpione reklamami typu „tylko połączenie”. Reklamy telefoniczne wyświetlają się na wszystkich urządzeniach, z których można wykonywać połączenia telefoniczne. Kanały stron DSA oparte na kanałach i remarketing dynamiczny zostaną zastąpione odpowiednikami opartymi na zasobach w przypadku reklam lotów, ofert pracy, hoteli, nieruchomości i usług związanych z podróżami. Dla programistów, którzy rozpoczynają pracę z nowym interfejsem Google Ads API, dostępne są seminaria internetowe i inne materiały źródłowe. Interfejs Google Ads API obejmuje szybsze wdrażanie nowych funkcji i aktualizacje narzędzi, takich jak zarządzanie zasobami, rekomendacje i nowe typy reklam. Obejmuje również ulepszenia Planera słów kluczowych, historię zmian, rozliczenia i inne funkcje zarządzania kampanią i zwiększania wydajności.