Oto jak Meta zmienia kierowanie reklam na Facebooka w 2022 roku

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Oto jak Meta zmienia kierowanie reklam na Facebooka w 2022 roku

Meta ogłosiła usunięcie opcji kierowania reklam na odbiorców Facebook Ads w czterech kategoriach, począwszy od 19 stycznia 2022 r.

19 stycznia – zachowaj datę! Meta ogłosiła, że w kampaniach reklamowych na Facebooku nadchodzą zmiany w kierowaniu na odbiorców.

W odpowiedzi na presję branży, nadrzędna marka Facebooka, Meta, dotrzymuje swojej wcześniejszej obietnicy i zmniejszy ustawienia kierowania reklamodawców.

Wskazuje to również na szerszy trend.

Z jednej strony wysoki stopień precyzji kierowania wspiera tworzenie wysoce spersonalizowanych doświadczeń, które pozwalają na odpowiednią i wartościową interakcję z użytkownikiem.

Jednocześnie wzrasta wrażliwość, gdy ludzie są identyfikowani na podstawie ich przynależności do przyczyn społecznych, warunków zdrowotnych lub cech demograficznych.

Biorąc to pod uwagę, Facebook ogranicza w ten sposób opcje reklamowe, aby nie pozwalać już na targetowanie na podstawie tych wrażliwych parametrów.

Co się zmienia w kierowaniu reklam na Facebooka

Od 19 stycznia Facebook usunie opcje kierowania w czterech głównych kategoriach wraz z segmentami niszowymi, które są rzadko używane..

Przyczyny zdrowotne (np. świadomość raka piersi).

  • Orientacja seksualna (np. LGBT).
  • Praktyki i grupy religijne (np. Kościół katolicki).
  • Przekonania polityczne, kwestie społeczne, przyczyny, organizacje lub postacie (np. partia polityczna lub kandydat polityczny).

W aktualizacji Meta na temat nadchodzących zmian wspomniano, że kampanie mogą być nadal dostarczane do odbiorców, których dotyczy problem, do końca marca 2022 roku.

Dodatkowo zmiany nie rozprzestrzenią się w pełni w ekosystemie Meta.

W przypadku niedotyczących problemów, które dostarczają, do końca do marca 2022 roku odnoszą się do problemu.

Dodatkowo zmiany nieprzestrzenią się w ekosystemie w ekosystemie Meta.

Czy będzie miał szerszy wpływ na reklamodawców społecznościowych?

Interesujące będzie sprawdzenie, czy inne platformy mediów społecznościowych pójdą w ich ślady i również dostosują swoje możliwości targetowania. Jak dotąd Meta odczuła większą presję niż inne platformy.

Bez przeglądu i potencjalnie także zmniejszenia szczegółowości kierowania w ramach wrażliwych kryteriów, inne platformy społecznościowe ryzykują taką samą analizę, jaka została skierowana na Facebooka.

Można się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości oni również ograniczą swoje kierowanie do cech osobistych.

Meta nie wskazała, czy przewiduje dalsze korekty kierowania, czy też będzie to jedyna poprawka w przewidywalnej przyszłości.

Mimo to możesz się pocieszyć, że Meta reaguje na narastające opinie głosowe i mieć nadzieję, że będzie nadal zwracać uwagę na dalszy rozwój.

Chociaż pojawiło się to jako pierwsze w kontekście mediów społecznościowych, dostawcy programów i reklamy w wyszukiwarce również powinni zachować ostrożność.

Historycznie rzecz biorąc, pojazdy te świetnie wykorzystywały dane, które umożliwiają wysoki poziom precyzji kierowania i zapewniają szczegółowe wglądy przy użyciu parametrów demograficznych, społeczno-ekonomicznych i innych.

Jeśli ci gracze nie zajmą się bezpośrednio wrażliwością szczegółowego kierowania reklam i raportowania w świetle powyższych zmian, mogą być do tego zmuszeni (gdy tylko konsekwencje wycofania plików cookie nabiorą tempa).

Platformy reklamowe i reklamodawcy muszą być przygotowani na radzenie sobie z drażliwymi tematami, począwszy od kwestii społecznych związanych z profilowaniem, a skończywszy na rosnących obawach dotyczących prywatności danych.

Zobacz więcej

Aktualności

Ostatnie i nadchodzące zmiany w Google Ads 2022

Ostatnie i nadchodzące zmiany w Google Ads 2022   Google stale aktualizuje swoje usługi, aby zapewnić użytkownikom możliwie najbardziej sprawne i efektywne narzędzia. Zaawansowanie reklamy

Potrzebujesz wsparcia?

Napisz do Nas i pozostań w kontakcie